Thuis trainen

Sporten is gezond. Dat weten we allemaal. Maar hoe kan je jezelf gezond houden in de tijden van de COVID-19 pandemie? Thuis trainen is natuurlijk een goeie optie. Wat zou je allemaal kunnen doen?

HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) is een populaire manier van het trainen van het lichaam. Het is de bedoeling dat je door middel van intervals in een korte tijdsduur een hoge inspanning levert. Rennen naar je vriendin 100 meter verderop en weer samen teruglopen is eigenlijk al een voorbeeld van een HIIT. Omdat deze vorm van training gemakkelijk uitgevoerd kan worden is het een perfecte training om thuis te doen!

Yoga

Als je naar een minder intensieve workout zoekt, dan is yoga perfect voor jou! Met yoga is het de bedoeling dat je door middel van je balans en je ademhaling in bekende posities zoals de downward dog gaat staan. Hiermee rek je de spieren. Vooral de flexibiliteit, rust en balans ontwikkel je door middel van yoga.

Home workouts

Ook zijn er vele home workouts te vinden die gemakkelijk uitgevoerd kunnen worden zonder enige middelen of juist met extra middelen. Youtube is een aanrader voor dit soort workouts, het staat er namelijk helemaal vol mee!

Crosstrainer

Wil je het sporten echt tot een hoger niveau brengen, dan kan een crosstrainer perfect zijn voor jou! Stap de crosstrainer op, stel je niveau in en gaan met die banaan! Het fijne aan de crosstrainer is dat alle spieren in beweging zijn, zodat er geen spiertje achtergelaten wordt. Ook is het voordelig dat je lekker een tv ervoor kan zetten en dan let je niet eens meer op de tijd!

Krachtstation

Wil je juist meer je kracht behouden of je spieren vergroten, dan kan een krachtstation de oplossing zijn. Deze stations komen in verschillende soorten en maten en hebben vaak multifunctionele opties om mee aan de slag te gaan. Een kwaliteitsspeler binnen de markt is Tunturi met een groot assortiment aan krachtstations! Bekijk alle krachtstations.

Aan de slag!

Conclusie: ga lekker aan de slag en laat je lichaam niet stikken in deze zware tijd. Zou zonde zijn als je je al je voortgang verliest of dat je je ongezonder gaat voelen doordat je nu niet meer sport.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *